Midtnorsk Lang (16.08.2014)
Arrangør: Stjørdals-Blink
Land: Norge
Disiplin: Lang
Viste at midtnorsken kom til å bli tung. Var ganske sliten etter gårsdagens sprint og en slitsom HL-uke, men prøvde å være på hugget.
S-1: Følger stien til den begynner å svinge og tar deretter av. Elendig trasee inni grønten men treffer akkurat stisvingen.
1-2: Har ikke helt kontroll på utgangen, men finner kontrollen og følger vekstgrensa, møter Espen Skiri ved posten som har besvimt. Stopper å snakker litt med han, men han sier han skal greie å komme seg videre på egen maskin. I det jeg forlater posten kommer Even-Johan inn i posten som startet 1min bak meg. Han har løpt fort!
2-3: Løper rett på, burde løpt enten opp eller ned, men får litt panikk når jeg blir tatt igjen skal prøve å løpe fort. Traseen vi finner er egt ganske fin. Tror at jeg krysser elva litt lengre opp egt. Myra/myrene før posten ser diffus ut på kartet ser ut som en stor myr. Burde bare fulgt den, men legger meg heller opp på ryggen og en liten sleiv. +45sek
3-4: Sykt langt strekk. Finner egt ikke nå ordenlig plan men legger meg langs streken i starten i ryggen på Pål Kittelsen( viste seg at han hadde samme strekk og slo meg med 3min:/) Drar derretter litt ut høyre for å ta stien. Fullfører strekket ganske bra, men det lønner seg med rett på/svakt venstre. Kjetil vinner strekket med 1.30min.
4-5: Løper greit på her og har fin flyt.
5-6: Er nøye med kursen og sikter på myra, men den dukker aldri opp. Surrer litt rundt før jeg ser den store myra og løper litt nedover. Ser da posten. Løp vist i myra, men den var veldig utydelig.3min+
6-7: Løper bra på her og ligger i ryggen på Aleksander Skoglund.
7-8: Legger meg ned ryggen, har en plan om følge bekken, men treffer den mørkegrønne myra. Løper da litt til venstre og finner posten. +30sek
8-9: Legger meg på kollen og løper i et tråkk.
9-10: Løper på nedover. Tuller litt med rulleskiløypene. +15 sek
10-11: Kortslutter helt og finner en drikke stasjon i skogen rett ved siden posten. Kommer på veien og skjønner ikke hvor jeg er. Løper da på kurs gjennom skogen, kommer på en rulleskiløype og kommer der en sti krysser og tenker jeg er ganske tidlig på strekket. Løper litt videre og kommer til et veikryss. Skjønner hvor jeg er og finner posten. Tidenes parallelfeil og tidenes kortslutting. 2min+
11-M: Lette poster som bare er løping.
Altfor mye tidstap, finner ikke gode nok traseer. Blir nummer 8. på løpet og 5. i MNM. Even-Johan som jeg skilte lag med til 3. vinner med 4min, 7min foran meg.