HVGS-trening, Postplukk (08.09.2015)
Kart/område: Skjøla
Arrangør: Terje
Land: Norge
Fokus for økta: Plan og inngang
Ingen poster i skogen for å gjøre oss beviste på å orientere helt inn i ringen. Sliter fremdeles litt med gps-klokka så ble paint denne gangen og, men har sendt en hatmail til garmin. Ettersom jeg har tegnet på paint er veivalget hvor jeg tror jeg har løpt, altså enkelte feil kan sikkert ha forekommet( f.eks 24.post, vet ikke helt hvor jeg var inni der).

Post 1: Plan= få tak i stien, ta av ved toppen og legge seg inn i søkket. Starter litt lengre bak en startpost så havner litt vel langt til venstre, men tar meg bra inn.
Post 2: Plan= Kontroll med kolle i utgangen og kontroll med myrsig, kolle og høydepunkt rundt posten. Gjennomfører som planlagt.
Post 3: Plan= få tak i myra, dra opp på kollen og dette rett ned i skrenten. Gjennomfører som planlagt.
Post 4: Planlegger her til 5.post, men planen lød som følger: Over søkket, opp på platået og treffe skrenten. Skjønner lite når jeg aldri møter søkket, men tar meg inn etterhvert.
Post 5: Plan= se ovenfor, gjennomfører som planlagt.
Post 6: Plan= å følge myrene, skrenten i ringen som siste sikre. Gjennomfører som planlagt.
Post 7: Plan= Legge seg på nesa nedover for så å plukke skrenten. Litt dårlig utgang, men endrer kursen og legger med på nesa. Kunne kanskje ha lagt meg i myra.
Post 8: Plan=Løpe opp mot toppen, passere myr,myr,sti,sti,sti. Kollen i ringkanten som sikring. Gjennomfører som planlagt.
Post 9: Plan= Ut på sti, ta av når jeg ser steinen. Gjennomfører som planlagt.
Post 10: Plan= Løpe sti, for så å legge seg på nesa nedover. Mister stien i svingen pga. noe vindfall. Prøver å plukke detaljer i lia, men kommer såvidt ovenfor. Må snu og løper tilbake.
Post 11: Plan= ha en god kurs, treffe skrentene og finne nøyaktig ut hvor jeg befinner meg på stien. Gjennomfører greit, hadde vært verre hvis ikke vegetasjonsforskjellene hadde vært såppas tydelig.
Post 12: Plan= Ned på stien, over det gule og ned i søkket. Opp på toppen, siste sikre er steinen i ringkanten. Gjennomfører som planlagt.
Post 13:Plan= Nøyaktig kurs til myra, evt. bli fanget opp av vegetasjonsgrensa, følge bekken videre inn. Gjennomfører bra, men litt nøling inn i posten.
Post 14: Plan= Nøyaktig kurs, treffe på høyresiden av kollen og følge den inn i posten. Gjennomfører som planlagt.
Post 15: Plan= Nøyaktig kurs, prøve å få med meg myrsiget og vegetasjonsforskjellene før så å bli fanget opp av mysiget ved posten. Blir litt for unøyaktig kurs. Tenker først jeg er kommet for langt så løper litt nedover. Løper så opp igjen og treffer på myrsiget. Gidder da ikke å snu.
Post 16: Plan= Treffe mellom høydene, få med meg flata og myra inn i posten. Gjennomfører som planlagt.
Post 17: Plan= følge bekken ned i myra for så å ta posten. Ser allerede i utgangen at innganen er vel offensiv så legger meg med litt sikring inn i posten. den optimale planen hadde vel vært å ta myrsiget nedover.
Post 18: Plan= Følge høyden et godt stykke, treffe stien høyre for streken for så å ha kontroll med de to steinene. Gjennomfører som planlagt.
Post 19: Plan= Krysse stien, fortsette med en god kurs opp i posten.
Post 20: Plan= Følge høyden, for så å løpe gradvis oppover og treffe det gule. Stempler på en stein 20m for tidlig. Burde nok også ha tatt høyde litt tidligere på strekket.
Post 21: Plan= Ha kontroll med myrene. Blir til at jeg må endre plan underveis pga en dårlig kurs. Plukker bekken og lar det gule før meg inn i posten.
Post 22: Plan= Bruke det det gule i utgangen før jeg skal krysse søkket og opp mot kollen. Gjennomfører greit, men kunne kanskje løpt mer rett fra utgangen og inn i posten.
Post 23; Plan= Skrent, kolle, før så å treffe myra. Gjennomfører som planlagt.
Post 24: Plan= Legge meg ut i det hvite, ta av fra kraftlinja og ha kontroll med stien, bli fanget opp av vekstgrensa. Feilstempler her, følte jeg hadde løpt veldig langt. Tror også at det hadde vært bedre å lagt seg til høyre for streken og fått den siste stolpen til å ta kurs fra. ¨
Post 25: Plan= Treffe myra og følge flata inn i posten. Blir en følgefeil her, skjønner at jeg feilstemplet på forrige post når jeg treffer kraftlinja, ellers tar jeg posten bra.
Post 26: Følge vekstgrensa, ha kontroll med stien. Gjennomfører som planlagt.
Post 27: Treffe bekkene og legge meg mellom kollene. Blir litt usikker og legger meg isteden litt på utsiden av den ene kollen. Burde vært mer nøyaktig.
Post 28: Plan= Ned på stien for så å ha kontroll med bekken. Vet ikke om jeg stemplet riktig, men løp forbi mange høydepunkt med skrent iallfall.

Alt i alt en bra trening med god flyt. Føler jeg greier å gjennomføre økta etter hva som var fokus
Vis kommentarer (0)

HVGS-trening, Postplukk (08.09.2015) HVGS-trening, Postplukk (08.09.2015)