Hovedløpet langdistanse 2016 (07.08.2016)
Kategori: Konkurranse
Tid: 43:01
Gj.sn. HR: 184
Maksimum HR: 205
da var det klart for årets andre store mål: HL langdistanse. hadde blitt disket på sprinten, og var derfor veldig revansjesugen på å gjennomføre et godt løp. gikk inn med den innstillingen at jeg skulle sikre inn en topp-10 plassring, og ikke tenke på å løpe fort i skogen.

visste at vi ble slengt rett ut i et vanskelig grøntområde med mye småkupering. hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle gå rett i postene her, uansett hvor lav fart jeg måtte ha. ser dessverre ikke venstreveivlget, som var det klart beste. klarer å ha kontroll, og går rett i første post, samt de to neste. til fjerdepost valgte jeg å dra ut på stien for å løpe fortere og sikrere. poenget ble litt borte da jeg nølte på stien for å vite hvor jeg skulle ta av.

til femte kom det et strekk som jeg hadde sett på på forhånd, og jeg visste at det var en sti til venstre. Så ingen god trasse rett på, og bestete meg derfor får å løpe stien. det eneste dumme jeg gjorde var å dra rundt til høyre ut i fra fjerdepost, istedenfor å dra rett gjennom grønten. taper nok det jeg er bak på dette.

nøler litt både til sjette og syvende. til åttende krysser jeg den utydelige stien uten å merke det, og her går det litt unødvendig med på å følge stien, istedenfor å bare gønne på i terrenget, kanskje også ned på stien langs myra. tar posten greit.

til niende-posten har jeg en ganske bra retning ut av posten, men jeg er for rett for å krysse søkket med grønt i, så jeg løper langs det, og taper litt tid på det. jeg tror likevel jeg krysser søkket lenger vest enn jeg gjorde, og løper da for langt til høyre når jeg kommer ut på stien. når jeg får kontroll igjen går posten bra.

etter passerinng var det egentlig å bare komme seg til mål på en god måte, uten å bomme, og det klarte jeg egentlig greit.det største tidstapet er til fjortende, hvor jeg igjen er litt for redd for grøntfeltet, og blir dratt ut på stien. taper en del tid der. derfor var der ekstra kipt å se at jeg lå på tredje på 13.post. beste strekkti til siste, og er bare et sekund bak i spurten, så jeg vet at jeg har løpsformen inne.

alt i alt var det et veldig bra løp, noe som var deilig å få til etter en del bomming tidligere i år. startet som nummer tre, så det var lange og nervepirrende timer på samligsplass. jeg var naturligvis veldig skuffet idet petter kom å slo meg med tretten sekunder, men etter noen dager med omtanke, kan jeg ikke være misfornøyd med mitt siste hovedløp.
Vis kommentarer (0)

Hovedløpet langdistanse 2016 (07.08.2016) Hovedløpet langdistanse 2016 (07.08.2016)